عنوان کامل پایان نامه :تعیین مکان، ظرفیت و زمان راه اندازی بهینه مولد های گاز سوز به مقصود حفظ قابلیت اطمینان شبکه با در نظر گرفتن مسئله ترانزیت برق

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

1-1-1-1 موتور های احتراق داخلی پیستونی

موتورهای احتراق داخلی پیستونی امروزه از فنآوری­های شناخته شده هستند. در آمریکای شمالی در هر سال بیش از 35 میلیون واحد از این موتورها برای بهره گیری در تولید برق و قدرت، اتومبیل­ها، کامیونها، تجهیزات ساختمان سازی و معدن، پیشران زیر دریایی­ها و غیره تولید می شوند. انواع موتورهای ساکن برای تولید بازه گسترده ای از توان برای نیازهای بازار مانند تأمین برق شبکه، برق اضطراری و همچنین برای تولید همزمان برق و حرارت در دسترس می­باشند. بازه ظرفیت موتورهای پیستونی مورد بهره گیری در تولید توان از چندین کیلووات تا بیش از 7 مگاوات می­باشد[12].

موتورهای پیستونی به دو گروه عمده احتراق جرقه­ای و احتراق تراکمی تقسیم می­شوند. موتورهای احتراق جرقه­ای با بنزین یا گاز طبیعی کار می­کنند اما می­توان آنها را برای کار با پروپان، گازوئیل یا گازهای بازیافتی نیز تنظیم نمود. موتورهای احتراق تراکمی که اغلب موتورهای دیزلی نامیده می شوند با سوخت دیزل یا مازوت کار می­کنند و می­توان آنها را برای کار به صورت دوگانه سوز نیز تنظیم نمود. دراین صورت در محفظه احتراق موتور، گاز طبیعی و مقدار کمی سوخت دیزل می­سوزند.

 متن فوق بخش هایی از این پایان نامه بود

می توانید به لینک پایین صفحه مراجعه نمایید: